Кореєць за національністю, українець за паспортом
Цілих три дні після Нового року громадяни сорока п'яти країн, у тому числі й України, мали змогу їздити до Пекіна без віз. У Міністерстві внутрішніх справ України заявили, що такий крок китайського уряду спрямований на розширення зовнішніх зв'язків Китаю та прискорення процесу інтернаціоналізації Пекіна.
Проте процес інтернаціоналізації відбувається і у зворотному напрямку. За словами директора Інституту демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України Елли Лібанової, в Україну найчастіше іммігрують азіати. На Буковині це помітно не так яскраво, як, наприклад, у східних регіонах країни, проте й тут повільно, але впевнено розгортається «тиха експансія» Сходу.
За даними управління державної міграційної служби України в Чернівецькій області, сьогодні у них на обліку стоять всього троє китайців та 27 громадян Узбекистану. Проте насправді вихідців із Азії на Буковині набагато більше. Після того, як в паспорті зняли графу національності, тепер навіть чорношкірий із громадянством одразу після отримання документу в статистиці значиться як «українець». До того ж, на Буковині є частина азіатів, які були переселені сюди ще за Радянського Союзу і більш-менш зріднилися з місцевим населенням.
Володимир Старик, автор книги «Чернівці мультикультурні» вважає, що сьогодні у Чернівцях уже з’явилася корейська, азербайджанська і невдовзі буде китайська громади. На презентації книги він висловив думку, що іноземці розуміють, що ввійти в число культурно-історичних громад міста зовсім не просто, кількістю чи грошима тут не обійдешся. Для цього громада має організуватися, створити свої громадські організації та установи, збудувати свої церкви, відкрити музеї, і вже тоді про такі громади заговорять як про культурні громади міста.
У листопаді минулого року у Музеї історії та культури євреїв Буковини проходила виставка, підготовлена у рамках проекту «Долаючи стереотипи разом». Учні шести чернівецьких шкіл вивчили історію етносів, які проживали чи проживають у Чернівцях, і розмістили зібрану інформацію її на виставкових стендах. Серед інших були й стенди нових етнічних груп – корейської та азербайджанської.
Найчисельніші представники Східної Азії в Чернівцях – корейці — кілька років тому спробували організувати свою громаду. Підстави для цього були – з 2001 року у Чернівцях функціонує обласна організація «Центр корейської культури», крім того, у місті є ресторани корейської кухні, власниками яких є вихідці з Південної Кореї. Проте, офіційно утворити свою громаду вони не спромоглись. Поки що.
Але якщо культура такої далекої країни як Південна Корея для буковинців досі є чимось екзотичним, то традиції Китаю та Японії починають активно проникати у повсякденне життя краю. Великі свята на вулицях, весілля, гуляння дуже часто супроводжуються таким феєричним дійством, як запуск небесних ліхтариків. Так прикраси китайських, корейських та японських свят міцно пустили коріння в культуру українських гулянь. З кожним роком у Чернівцях зростає кількість ресторанів модної сьогодні японської кухні. Чернівчани навчаються тонкощам приготування суші та роллів, інгредієнти для яких коштують в середньому близько 400 гривень, проте все рівно користуються попитом. Вже традиційними стають такі подарунки, як китайські ліхтарики, статуетки Будди, японські віяла чи самурайські мечі. А такі речі, як татуювання у вигляді східних драконів чи ієрогліфи вже давно стали частиною нашого повсякденного життя. Чи часто ми чуємо про те, щоб японці робили татуювання українською, чи хоча б кирилицею? Та й українська кухня не вельми поширене явище у Японії. У цьому плані українцям варто брати приклад із японців, які століттями бережуть традиції і протистоять культурному засиллю з боку Європи та Америки.
На щастя проникнення далекосхідної культури на Буковину не сягнули таких обертів, як на Східній Україні. До прикладу у Харкові кількість мігрантів з країн Далекого Сходу сягнула вже сотні тисяч, азіати у першому-другому поколінні фактично вже створили власну державу у державі, — яскравий тому приклад в'єтнамський мікрорайон Харкова. Український уряд не вбачає у цьому нічого загрозливого – у 2007 році навіть був озвучений проект щодо корейських поселень у Криму, проте справа до них поки що не дійшла.
Чому китайці тікають із своєї процвітаючої комуністичної держави до капіталістичної України? Іммігранти в Україні мають хороші умови для проживання та ведення свого бізнесу. Вони залишаються тут жити, відкривають власні підприємства і забезпечують робочими місцями таких самих мігрантів. А українці, у свою чергу, через відсутність роботи, вимушені емігрувати на Захід. Таке собі переселення народів ХХІ століття.
P.S. Дякую Святославу Вишинському за допомогу у вивченні даної теми.
Проте процес інтернаціоналізації відбувається і у зворотному напрямку. За словами директора Інституту демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України Елли Лібанової, в Україну найчастіше іммігрують азіати. На Буковині це помітно не так яскраво, як, наприклад, у східних регіонах країни, проте й тут повільно, але впевнено розгортається «тиха експансія» Сходу.
За даними управління державної міграційної служби України в Чернівецькій області, сьогодні у них на обліку стоять всього троє китайців та 27 громадян Узбекистану. Проте насправді вихідців із Азії на Буковині набагато більше. Після того, як в паспорті зняли графу національності, тепер навіть чорношкірий із громадянством одразу після отримання документу в статистиці значиться як «українець». До того ж, на Буковині є частина азіатів, які були переселені сюди ще за Радянського Союзу і більш-менш зріднилися з місцевим населенням.
Володимир Старик, автор книги «Чернівці мультикультурні» вважає, що сьогодні у Чернівцях уже з’явилася корейська, азербайджанська і невдовзі буде китайська громади. На презентації книги він висловив думку, що іноземці розуміють, що ввійти в число культурно-історичних громад міста зовсім не просто, кількістю чи грошима тут не обійдешся. Для цього громада має організуватися, створити свої громадські організації та установи, збудувати свої церкви, відкрити музеї, і вже тоді про такі громади заговорять як про культурні громади міста.
У листопаді минулого року у Музеї історії та культури євреїв Буковини проходила виставка, підготовлена у рамках проекту «Долаючи стереотипи разом». Учні шести чернівецьких шкіл вивчили історію етносів, які проживали чи проживають у Чернівцях, і розмістили зібрану інформацію її на виставкових стендах. Серед інших були й стенди нових етнічних груп – корейської та азербайджанської.
Найчисельніші представники Східної Азії в Чернівцях – корейці — кілька років тому спробували організувати свою громаду. Підстави для цього були – з 2001 року у Чернівцях функціонує обласна організація «Центр корейської культури», крім того, у місті є ресторани корейської кухні, власниками яких є вихідці з Південної Кореї. Проте, офіційно утворити свою громаду вони не спромоглись. Поки що.
Але якщо культура такої далекої країни як Південна Корея для буковинців досі є чимось екзотичним, то традиції Китаю та Японії починають активно проникати у повсякденне життя краю. Великі свята на вулицях, весілля, гуляння дуже часто супроводжуються таким феєричним дійством, як запуск небесних ліхтариків. Так прикраси китайських, корейських та японських свят міцно пустили коріння в культуру українських гулянь. З кожним роком у Чернівцях зростає кількість ресторанів модної сьогодні японської кухні. Чернівчани навчаються тонкощам приготування суші та роллів, інгредієнти для яких коштують в середньому близько 400 гривень, проте все рівно користуються попитом. Вже традиційними стають такі подарунки, як китайські ліхтарики, статуетки Будди, японські віяла чи самурайські мечі. А такі речі, як татуювання у вигляді східних драконів чи ієрогліфи вже давно стали частиною нашого повсякденного життя. Чи часто ми чуємо про те, щоб японці робили татуювання українською, чи хоча б кирилицею? Та й українська кухня не вельми поширене явище у Японії. У цьому плані українцям варто брати приклад із японців, які століттями бережуть традиції і протистоять культурному засиллю з боку Європи та Америки.
На щастя проникнення далекосхідної культури на Буковину не сягнули таких обертів, як на Східній Україні. До прикладу у Харкові кількість мігрантів з країн Далекого Сходу сягнула вже сотні тисяч, азіати у першому-другому поколінні фактично вже створили власну державу у державі, — яскравий тому приклад в'єтнамський мікрорайон Харкова. Український уряд не вбачає у цьому нічого загрозливого – у 2007 році навіть був озвучений проект щодо корейських поселень у Криму, проте справа до них поки що не дійшла.
Чому китайці тікають із своєї процвітаючої комуністичної держави до капіталістичної України? Іммігранти в Україні мають хороші умови для проживання та ведення свого бізнесу. Вони залишаються тут жити, відкривають власні підприємства і забезпечують робочими місцями таких самих мігрантів. А українці, у свою чергу, через відсутність роботи, вимушені емігрувати на Захід. Таке собі переселення народів ХХІ століття.
P.S. Дякую Святославу Вишинському за допомогу у вивченні даної теми.
30 коментарів
«Коли перші троє вірменів з'явилися в Криму, вони взяли під контроль кооперативний ларьок. Коли перші троє українців в Криму згадали себе українцями, вони утворили товариство „Просвіта“. Вони дистанціювались від реальної боротьби за реальну владу». (Корчинський Д. Революція «от кутюр» / Дмитро Корчинський. — Київ: Грот, 2004. — С. 27)
В Осло и его пригородах в течение последних 5 лет число школ, в которых дети коренных норвежцев являются меньшинством, увеличилось с 40 до 58, сообщает Vg.no. На пороге нового тысячелетия уже 31% школьников в Осло составляли выходцы из мусульманских стран. 10 лет спустя они составляли уже 40%. Всего в Осло 136 школ. В Осло число учащихся мусульман в школах возрастает на 1% каждый год. Это означает, что уже к 2021 г. школьники, для которых норвежский язык является родным, будут составлять меньшинство».
(
Треба скоріше у Фінляндію їхати, поки й над нею не «засіяв» півмісяць ісламу.
»Это мусульманская территория, а значит алкоголь здесь запрещен", — говорят молодые люди. «Ты не можешь так одеваться в районе, где есть мечеть», — звучит по отношению к девушке в мини-юбке в другом ролике. Помимо этого, «патрульные» также расклеивают стикеры с символикой собственной группы и закрашивают черной краской слишком откровенную по их мнению рекламу одежды. Участившиеся жалобы на запугивания со стороны подобных активистов вынудили местные власти усилить полицейское присутствие прежде всего на востоке Лондона, где в силу близости к старому порту исторически селились прибывавшие в Англию иммигранты".
(
Гарлем, Болівуд, і маленькій Тбілісі в одному флаконі…
«Близько 1,2 тисячі автомобілів спалено у Франції 31 грудня і 1 січня, повідомив 2 січня міністр внутрішніх справ країни Манюель Вальс. Вальс зазначив, що в цілому новорічна ніч пройшла у Франції спокійно. Винятком стали лише безлади в містах Страсбург і Мюлуз в Ельзасі. Там легкі поранення отримали семеро вартових правопорядку. В останні роки підпал автомобілів став свого роду змаганням у молодіжних банд у Франції. <...> Як правило, це відбувається в неблагополучних передмістях, населених вихідцями з колишніх французьких колоній. Особливо сильними були заворушення в 2005 році. Тоді машини палали по всій країні протягом кількох тижнів. Влада була змушена запровадити надзвичайний стан і комендантську годину в десятках міст».
(
— та досвіду (не)вирішення проблеми в Росії:
Показовий фактор — рівень організованості етнічних спільнот: «Белые в страхе разбежались и из захваченных кварталов, и из окрестных. Остались только азиаты. Они первыми и дали отпор неграм и латиносам. Особенно отличились корейцы. Они сплотились примерно в 10-12 мобильных групп, каждая по 10-15 человек, и стали методично отстреливать цветных».
Сухий фактаж у тому, що історія засвідчує: зі зростанням числа мігрантів неуникно зростає число міжрасових конфліктів, і ця тенденція однаково правдива як для слаборозвинених країн, так і для країн «Першого світу».
У першій частині програми зверніть увагу на те, що кожен мігрант за кілька років тягне за собою всіх родичів, а також на те, що китайські торговці, коли скаржаться на те, що не розуміють місцеве населення і це заважає роботі — підтверджують той факт, що вчити мову корінного народу не планують. Друга частина програми присвячена наслідкам китайської експансії в Сенегалі (безробіття, витіснення чорношкірого населення з ряду районів, знищення навіть найпростішого місцевого виробництва).
p.s. Хотілося б, звичайно, щоб був ще один варіант розвитку подій, як в утопічних фільмах, коли європеїди зображуються як елітна раса :)
в 1955 — «от одружився б з українкою...»;
в 1980 — «от невістка щоб хоч біла була...»;
в 2010 — «Господи, дай, щоб з жінкою...»
«Ученики одной из школ в Малайзии, которые не исповедуют ислам, вынуждены обедать в туалете».